"Nieuws" vanuit Noorwegen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Monique Beernink - WaarBenJij.nu "Nieuws" vanuit Noorwegen - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Monique Beernink - WaarBenJij.nu

"Nieuws" vanuit Noorwegen

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

23 Februari 2009 | Noorwegen, Oslo

Beste lezers,

Hier weer een verhaaltje om jullie op de hoogte houden van mijn belevenissen.

Afgelopen week eindige niet met een vrij weekend en deze week ben ik bijna van het dak gevallen en is het huis bijna afgefikt!?!?

Nu had ik mijn vorige verhaal verteld dat ik zo'n zin had in een vrij lekker relax weekend... Nou dat zat er tot zaterdagmorgen ook nog in... Tijdens de training van de paarden vond Jens het nodig om van zijn paard te vallen!!!
Het paard schrok van iets en trok aan de noodrem en stond in 1 klap stil, maar ja als je met een vaartje van zo'n 20 km/u gaat val je toch aardig hard... In ieder geval loopt Jens al een paar dagen niet meer zo hard en moest ik het werk doen... :)

Zondag had Jens ook nog een leuk klusje bedacht, nl. het sneeuw verwijderen van het dak... Het is een schuifbaar dak want niet om de zoveel cm ondersteund wordt dus als er nog meer sneeuw op zou komen kan het dak inzakken en laat dat nou ook niet de bedoeling zijn...:D:D:D
Dus wij met z'n 2-en het dak op en na een uitleg, in geval dat, konden we beginnen. Ik was enorm gerust gesteld door Jens verhaal (NOT)..Namelijk als de sneeuw ging schuiven moet ik maar zo snel mogelijk naar de dikke sneeuw rennen zodat ik niet van het dak zou vallen... Nou dat is makkelijker gezegd dan gedaan kwam ik in werklijkheid achter.. Op een gegeven moment ben ik rustig wat sneeuw aan het weg halen als mijn voet, inderdaad, wegglijd. Voor ik het goed en wel door heb lig ik al languit op het dak, 20 cm lager het is dan wel niet veel maar ik hoopte toch dat ik niet verder gleed en op de trekker zou vallen. 5 minuten later ging gleed ik weer een keer weg, ik was er al achter dat het verhaal van Jens onhaalbaar was, tegen de tijd dat je glijdt kun je niet meer een andere kant op dan alleen maar naar beneden..:D:D:D Was blij dat het klaar was en dat ik weer veilig op de grond stond...

Vandaag heb ik weer wat anders beleeft.. Jens en Evilainne gingen vandaag naar Arendal, dus ik had het rijk alleen... Vandaag was ik eens snel met alles dus was ik om 1 uur al op 3-kwart van mijn werk en aangezien het te vroeg was om de paarden in de machine te zetten, dacht ik laat ik eens ff wat eten, wat heel zelden voorkomt dat ik tussen de middag wat eet.. Dus ik ga met mijn goede gedrag naar binnen en trek de deur open, staat de hele gang en keuken blauw van de rook!! Omdat dat wel een vaker is als Jens wat nat hout op de kachel legt om het te drogen... Dus ik kijken in de woonkamer (daar staat de kachel nl) zie ik weinig anders dan heeel veeel blauwe rook, nou dit was echt niet meer normaal... :O Dus ik maar ramen openzetten na een paar seconden had ik vet pijnlijke ogen en sloeg het op mijn strot, na alle ramen maar te hebben geopend en de deur weer te hebben dichtgedaan, heb ik maar eens wat te eten gemaakt voor mij... Daarna maar weer eens in de woonkamer gekeken of alle rook al een beetje was verdwenen want dan konden de ramen weer dicht, tja je hebt niet voor niks een kachel aan staan. Toen viel mij op dat er aardig wat rook van de kachel kwam
dus ik maar wat houtblokken eraf gehaald want ze waren al droog, bleek dat er 1 houtblok gewoon in brand was gegaan hij was waarschijnlijk iets te droog...:D:D De vlammen kwamen gelukkig nog niet uit maar er zat al wel een vette oranje gloed in, dus dat had niet meer zolang geduurd denk ik... Ik heb dat houtblok maar IN de kachel gelegd!!!
Ik wil niet weten wat er gebeurd was als ik niet binnen was gekomen dan waren waarschijnlijk die andere 6 houtblokken ook in de vlam gegaan om vervolgens het in huis in z'n grip te nemen, wat vooral uit hout bestaat...:D:D
Het gekke is dat ik normaal nooit tussen de middag binnen kom, ik ga alleen naar binnen als ik klaar ben met mijn werk en dat is meestal om half 4...
Dus een geluk bij een ongeluk...

Conclusie: alles is nog heel en ik heb nog een dak boven mijn hoofd, alles gaat vet snel en de tijd vliegt voorbij!!!


Mazzolos,


  • 23 Februari 2009 - 18:37

    Judith:

    Ha Monique!

    Wow! wat een verhaal, wat beleef je daar veel zeg!
    Ach.. voordat je het weet sta je weer bij ons op het voetbalveld :D
    Geniet nog van de tijd, ook al gaat'ie hard..

    Liefs Judit

  • 23 Februari 2009 - 19:49

    Stellebel:

    HA moniekie!!

    Ik vind het nog steeds heerlijk om te lezen dat jij tussen de knollen zit :D JIJ TUSSEN DE KNOLLEN, DE monique die mij altijd met een grote grijns aankeek als ik weer eens in peerdenkleern de deur uit ging bij huize presikhaaf om naar mijn verzorgpaardje te gaan.

    Maar los daarvan maak je ook echt weer vanalles mee en ik vind het superleuk om je verhalen te lezen, ken je inmiddels een béétje dus ik lig soms helemaal dubbel omdat ik helemaal voor me zie hoe dat gaat hihi!

    Ik ben wel geschrokken van dat verhaal van die kachel :S lekker dan... doe je wel voorzichtig!!!!!

    Nou ik hou je verhalen in de gaten succes daar

    XX stel

  • 24 Februari 2009 - 15:14

    Lidy:

    hallo monique je mag blij zijn dat je naar binnen bent ge gaan want anders weet ik het zo net nog niet dan had je biuten moeten slapen geintje en je mag blij zijn dat je niks hebt gebroken jij op het dak is toch veel te gevaarlijk maar goed je ben er nog heel van af ge komen als ik als zo lees van wat jij schrijft dan heb je toch al heel wat mee gemaakt in die twee maanden dat je daar bent maar ik hoop dat je er nog een paar leuke en gezelige maanden bij krijgt groetjes van opa en oma en lidy

  • 10 Maart 2009 - 17:12

    Sanne:

    Hey boeren trien!
    Zo te zien vermaak je je nog prima in Noorwegen.
    Je beleeft in iedergeval wel heel wat. Heerlijk om je nuchtere verhalen te lezen terwijl ze toch best wel schrikken zijn. Je blijft monique he! :) Maar doe wel voorzichtig he! Vind het wel leuk om je nog te kunnen pesten als je weer terug bent!

    Liefs Sanne

  • 12 Maart 2009 - 16:37

    Anne:

    Heee Monique!

    Leuk om je verhalen te lezen! :)
    & wat ben je toch ook weer een held haha!
    Heel veel plezier & tot 9 mei op het voetbalveld! ;)

    Liefs Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Monique

Actief sinds 24 Dec. 2008
Verslag gelezen: 83
Totaal aantal bezoekers 14225

Voorgaande reizen:

10 April 2018 - 19 April 2018

New York

03 Januari 2009 - 08 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: