Joehoe!!! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Monique Beernink - WaarBenJij.nu Joehoe!!! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Monique Beernink - WaarBenJij.nu

Joehoe!!!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

05 April 2009 | Noorwegen, Oslo

Beste lezers, nieuwsgierige mensen en andere personen!! :D

Ik dacht vandaag laat ik maar weer eens wat van me horen. Speciaal voor oma, die geen maand zonder nieuws kan en daardoor andere mensen gaat lastig vallen met de vraag of er al weer iets “nieuws” is. Maak je geen zorgen oma, geen nieuws is ook goed nieuws en ik ben trouwens over een maand alweer thuis!!! :P

Om niet al het werk te hoeven doen moet je soms ff zeggen dat je iets niet kunt waardoor je het zolang mogelijk kunt uitstellen. Ik heb er nog al de ervaring zodra ik iets kan ik het ook mag doen en dat betekende meestal veel meer werk…:S Dus ik had ik bedacht om dat dit keer maar eens niet te doen en maar achterwege te laten dat ik wel met de tractor overweg kan. Een paar weken geleden moest ik er dan toch aan geloven, na het al 3 maanden te hebben uitgesteld, om op de tractor te rijden. Jens gaf me ff een “lesje” en klaar was ik ervoor… Natuurlijk vonden ze me allemaal mucho professionál. Die 2 woorden worden geregeld gebruikt hier, te pas en te onpas!! :D :D :D Ik heb wel bijna een paal van de weideomheining kapot gejaagd maar dat terzijde, gelukkig was ie erg flexibel!!
Van de week dachten Evilainne en ik ook ff een hooibaal zo neer te zetten zoals Jens dat altijd doet… Dat betekend je plant je tractor voor de hooibaal en neemt een stuk dik touw rolt die om de hooibaal plugt hem vast aan de tractor en gas geven maar. Zodat de baal vooruit gaat en je fatsoenlijk er omheen kan lopen.
Bij ons ging het eerste gedeelte nog perfect, maar ipv dat de baal vooruit ging kantelde hij… Tuurlijk dat hadden wij weer, gelukkig was Jens er niet en kon hij ons niet uitlachen. Eerst moesten we maar weer het touw onder de baal vandaan zien te krijgen, onze spierballen lieten ons niet in de steek en het is gelukt, peace of cake!! :D :D.
Plan B, we wilden hem terug kantelen, dus wilden we hem eerst nog wat naar voren slepen omdat ie anders weer op dezelfde plek zou komen te staan. Dus het touw er maar weer omheen en gas geven, Evilainne helemaal opgetogen want ik sleepte hem niet maar hij wil nog een keer kantelen. Alleen had ik dat niet door, 2e herkansing: nog meer gas en gaan met die banaan. En tada hij stond perfect, inmiddels met 180 graden gedraaid maar goed dat maakt niet uit… (Ik hoop dat de dames uit de stad, oa. Susan!!! :P ;), het ook een beetje begrijpen!!)
Aangezien Jens er die dag toch niet was heb ik de hele middag heerlijk in de zon gezeten en als je uit de wind zit is het nog knap heet.

Verder hebben we nog 2 begrafenissen gehad. Donderdag wilden Evilainne en ik beginnen aan ons zelf gefabriceerde avondeten toen de kat met iets aan kwam lopen en voor de deur neer had gelegd. Ze was zwanger dat wisten we maar wij vroegen ons af wat het was, wij dachten aan een muis of vogeltje ofzo. Dus Evilainne ging kijken bleek het om een baby’tje te gaan van de kat, alleen deze leefde niet meer. Nou daar ging ons warme eten, op zoek naar een schop, en iets om het katje op te pakken aangezien we beiden niet echte helden waren…hahahah.
Naast de begrafenplaats van de hond hebben we een nieuwe gemaakt, plechtig ingepakt in een servet is dit katje begraven. Alleen daar hield het niet bij op, de volgende dag kwam Jens naar mij toe om te vragen wat we gister hadden gebruikt om het katje te begraven dus ik dat vertelt. Hij had nu weer 2 dode katjes, dit keer wilde Diva (de hond) met ze spelen dat ging alleen iets te wild waardoor ze nu niet meer leven. Ze zagen er net zo schattig uit als jouw katjes, Stella, alleen deze hebben geen lang leven gehad.

Om maar weer ff wat vrolijker verder te gaan, alle sneeuw is bijna verdwenen en het mooie weer is terug… Dus Natassja je hoeft je waarschijnlijk geen zorgen te maken over de sneeuw die er eind april nog zal liggen…Of het dan mooi weer zal zijn kan ik niet beloven. Aangezien vandaag mij vrije dag is heb ik die de hele middag maar heerlijk in de zon doorgebracht. Ik ben zelfs al een beetje bruin geworden. :D :D :D

Volgens mij was dit het voor deze keer, in ieder geval weet ik nu niks meer.

Ciao

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Monique

Actief sinds 24 Dec. 2008
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 14219

Voorgaande reizen:

10 April 2018 - 19 April 2018

New York

03 Januari 2009 - 08 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: