Druk, druk, druk en bezig.... - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Monique Beernink - WaarBenJij.nu Druk, druk, druk en bezig.... - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Monique Beernink - WaarBenJij.nu

Druk, druk, druk en bezig....

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

17 April 2009 | Noorwegen, Oslo

Ik was druk met van alles en nog wat dus had geen tijd om een verhaaltje te schrijven. Heb zelfs nog ff men opa en oma gezien. Natuurlijk niet in reality maar m.b.v. een webcam. Heb nooit gedacht men opa en oma achter een webcam te zien zitten, maar vond het wel leuk om ze ff te zien. Het is ook al een tijdje lente in Noorwegen en wat houd dat in…
• Nou dat al het ijs is verdwenen en dat het tijd wordt om de boot te water te laten.
• Dat het mooi weer is 8 van de 10 dagen :)
• Dat de tuin weer moet worden gedaan
• Dat je af en toe ook ff moet relaxen

Natuurlijk gaat het schoonmaken van de stallen ook gewoon door, dus ik kom de dag wel door… Een paar weken geleden zijn Jens en ik begonnen met het schoonmaken en verven van de bodem van de boot. Waarom verven zullen sommige leken, zoals ik zich afvragen. Nou zodat het zeegras, schelpdieren, enz. niet zo aan de bodem blijven plakken waardoor je in de herfst niet zoveel werk hebt met de schoonmaak. :D:D Na de schoonmaak, het verven en het lozen van 320 liter water (wat nog was achtergebleven van afgelopen zomer, toen was het ijs om het bier in koud te houden. Jens had gedacht dat het wel geloosd werd, niet dus geen wonder dat die boot zo zwaar was om op te takelen een paar maanden geleden!!) was het tijd voor een testrit. Of ik mee wilde, nou niet geheel van harte (mijn ervaringen met boten is niet geheel vlekkeloos) maar ja ik wilde toch weten of die boot echt zo hard ging als Jens beweerde. Na een rustig begin begon het echte werk, na een waarschuwing van Jens dat ik me goed moest vasthouden gingen we vol speed… En ja, hard ging het zeker en erg warm was het ook niet maar wel erg cool.

Dan nog het verhaal Oslo!?!?!??! Ja ik ben eindelijk geweest en wel afgelopen dinsdag en woensdag. Eigenlijk was het een dag te kort maar ja die haal ik wel in als ik vakantie aan het vieren ben. Ik had een hostel geregeld dus was ook verzekerd van een bed. Volgens Jens kwam ik dan lekker tussen de junkies terecht, hahahahha. Nou ik heb er geen gezien dus ik laat hem maar lekker kletsen tegenwoordig… En wat ga je dan als eerst bezichtigen, juist precies een VOETBALMUSEUM!!! :D:D:D Eerst kreeg je een wazige film te zien waarna je later in het museum terecht kwam. Wat ik opvallend verschil met NL vond is dat er veel aandacht aan de vrouwen werd geschonken. Ze hebben dan ook wel goud gewonnen op de Olympische Spelen in 2000 (was het geloof ik). Daarna kreeg ik een rondleiding in het stadion, je kwam zelfs in de kleedkamer…
De volgende dag ben ik weer een aantal musea gaan bezoeken, de cultuurbarbaar die ik ben… :D:D Dit keer waren het Vikingmuseum, het Maritiemmusuem en het Frammuseum aan de beurt. Eigenlijk hadden ze allemaal te maken met boten. Na en voor alle bezoeken heb ik natuurlijk ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om te shoppen. En wat is nu shoppen zonder iets te kopen. NIKS, dus heb ik maar ff een paar schoenen gekocht.
Al met al erg geslaagd en heerlijk om ff wat anders te doen dan tussen de paarden te staan. Ik had wel de hele tijd het idee dat ik na het bezoek weer gewoon naar huis ging, beetje vreemd dat ik dan toch gewoon nog in hetzelfde land blijft. Maar het wordt hier ook steeds gezelliger waardoor ik me ook wel thuis voel hier.

Ben nu ook al een paar dagen druk aan het snoeien geweest van bramenstuiken, je weet wel met van die lekkere stekels eraan. Dan is het ook nog eens mooi weer, dus tijd om de mouwen, letterlijk, op te stropen. Je kunt dan al wel raden hoe mijn armen en handen eruit zien. Het is meer schram dan normale huid en ook niet geheel pijnloos… Maar ik overleef het wel!! :D:D:D

De tijd vliegt gewoon, dat is echt niet meer normaal. Nog 2 weken werken en dan kan ik gaan genieten van een week vakantie!!!

Nou daar laat ik het bij voor deze keer

Ciao



  • 19 April 2009 - 15:11

    Esther:

    Dat is idd wel leuk dat je nu iets anders hebt beleeft als paarden stallen schoonmaken! Maar je bent niet de enige met schrammen, want ook wij thuis moeten aan hondetanden geloven :):P maar daar kom jij nog wel achter over 3 weken.. :D(H)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Monique

Actief sinds 24 Dec. 2008
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 14230

Voorgaande reizen:

10 April 2018 - 19 April 2018

New York

03 Januari 2009 - 08 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: