Belevenissen a la Monique - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Monique Beernink - WaarBenJij.nu Belevenissen a la Monique - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Monique Beernink - WaarBenJij.nu

Belevenissen a la Monique

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

06 Februari 2009 | Noorwegen, Oslo

Esther ik hoop dat je oma al een keer naar de pc hebt gesleept, anders heeft ze gewoon nog een extra verhaal te lezen!!! :D:D:D

Soms krijg ik de vraag of ik nog iets spannends heb beleeft afgelopen week… Nou echt heel veel spannende dingen heb ik niet meegemaakt, dus stop ik het verhaal maar weer… :P
Heb de hele week met een pijnlijke vinger rondgelopen en als dat nu mijn eigen schuld is, is tot daaraan toe maar dat is het niet eens!!! Maandag vroeg Jens of ik ff wilde helpen want een paard was zijn schoen verloren dus moesten we hem ff opnieuw eraan timmeren… Dat houd in dat ik het been vasthoudt en Jens de spijkers erin slaat!!! Dat ging prima tot de een na laatste spijker, ipv dat Jens tegen die spijker mept, slaat hij op mijn vinger…AUW!!! Niks geen sorry ofzo er kwam alleen maar Ohw uit zijn mond!!! Het lijkt trouwens ff heel simpel werk, maar het is eigenlijk gewoon beenspier training, het is dat ik nog net geen kramp krijg maar ze voelen na die tijd wel heel zwaar!!!

Dan heb ik ook nog het kookgebeuren van deze week… Dinsdag had ik vette honger en het duurde maar voordat er gekookt werd…Dus ik was het zat en ben zelf aan het kokkerellen gegaan…
Nu wil het punt dat ik eigenlijk een verschrikkelijke hekel aan koken heb, nu zullen jullie denken maar je hebt op jezelf gewoond dus moet je toch wel iets kunnen klaarmaken. Nou dat kan ik ook nog net… Maar moet zeggen dat ik enorm blij was dat Marije een tijd bij mij in huis was en dat ik een tijd bij Stella heb ingewoond want zij kunnen wel heel goed koken en zorgden ervoor dat ik niet verhongerde :D:D:D
Maar goed terug naar nu, ik had gewoon een paar rauwe aardappels (wel gesneden natuurlijk)in de pan gegooid met boter erbij om lekkere gebakken aardappels te maken…Allereerst bakte die aardappels een beetje aan de bodem, niks aan de hand dus als ze maar gaar werden. Jens kwam in de keuken en zag mijn kookkunsten, nou ik kreeg me een verhaal. Alles wat ik fout kon doen deed ik fout;
- ik moest de aardappels eerst koken zo werden ze nooit gebakken
- ik had de verkeerde olie gebruikt
- er zaten te veel aardappels in de pan, enz
Nou daar had ik dus zo mijn best voor gedaan, maar aangezien dat niet genoeg was voor ons allen had Jens er ook nog spaghetti bij gemaakt. Mijn aardappels waren in mijn ogen gaar en klaar om opgegeten te worden, volgens Jens nog niet toen heb ik de moed maar opgegeven en ben ik er maar bij gaan zitten en heb hem alles maar aflaten maken…
Toen we gingen eten smaakten mijn aardappels top en viel de spaghetti tegen, in ieder geval voor mij dus was ik helemaal blij!!!

Donderdag kwam er een herkansing en heb ik spaghetti gemaakt en deze was prima gelukt. Jens beweerde dat Evilainne en ik alleen maar goed waren in spaghetti maken en dat ik ook geen cake, taart en/of muffins kon maken. Nou daar heb ik maar ff ingegrepen, als er iemand is die wel eens een zelfgemaakte taart en/of cakejes fabriceert ben ik het wel…Dat moest ik dan maar ff laten zien dat ik dat kon, dus hij heeft gelijk vandaag op verzoek van Evilainne een pakket om muffins te maken gekocht…Als ik nu zou falen, kan ik dat de rest van mijn verblijf aanhoren en ergens hoopten ze dat het zou mislukken, dat ze zwart zouden worden en inzakken!!
Maar nu komt het leuke, natuurlijk hebben de muffins mij niet in de steek gelaten en zijn ze perfect gelukt en smaken ze prima!!! Jippie MISSIE GESLAAGD!!! :D:D:D:D


  • 06 Februari 2009 - 16:02

    Els Cremer:

    Hallo Monique,
    wat een heerlijk verhaal. Zie alles zo voor mijn ogen voorbij gaan. Alsof het een film is. En ik wilde je even feliciteren met het geweldige resultaat wat betreft de muffins. Misschien wordt dat wel een dagelijkse ingelaste maaltijd. En dan word je er nog mooi druk mee.
    Hoe is het nu met je vinger? Want dat vertel
    je niet. Was de hamer op je vinger of nagel terecht gekomen?
    Hoop dat het beter gaat ermee.
    Veel groetjes van hier en bedankt voor jou leuke berichten.
    Ik geniet (net als jou oma) van deze verhalen

  • 07 Februari 2009 - 14:53

    Tassja:

    he Moon,

    Mooi om te horen dat het nog steeds goed gaat.
    Ach een spierpijn en zere benen gaan vanzelf wel weer over kon er deze week over mee praten (van het skieen)
    En je hebt zo te horen geluk dat je vinger er nog aan zit!!
    Maar denk omdat je muffins zo goed delukt zijn je nog wel meer lekkere dingen moet maken of vond alleen jij de muffins lekker!!
    Ach en als je maar vaak genoeg kookt leer je het van zelf, misschien moeten Ze dat jou ook maar eens iets vaker laten doen!!
    Veel plezier in elk geval nog en tot later

    Liefs Natas en ook van Frank

  • 07 Februari 2009 - 18:13

    Judith:

    Ha Monique,

    Weer een erg leuk verhaal! Succes met je kookkunsten. Als je thuis komt kun je het voetbalteam dus trakteren op muffins :D

    Liefs Judith

  • 07 Februari 2009 - 18:22

    Esther:

    Jens moet niet zo zeuren want thuis bakken wij die aardappels ook wel eens zo! en dan daarbij ze smaakte jah prima..in iedergeval een betere combi dan chips met kip :S:P
    En hij kan dan misschien wel beter koken maar hij kan voor geen meter timmeren wanneer ie op je vinger slaat!

    Maar voor de rest hoef je je niet zo uit te sloven en al je prestaties onder uit de kast te halen? ;)

  • 08 Februari 2009 - 11:47

    Kobus/anja:

    zit de vinger er nog wel aan of kom je straks thuis en ben je de helft verloren. hoop dit niet voor jou zou niet best zijn, laat je niet op de kop zitten hoor?hahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Monique

Actief sinds 24 Dec. 2008
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 14214

Voorgaande reizen:

10 April 2018 - 19 April 2018

New York

03 Januari 2009 - 08 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: