1e maand in Noorwegen!! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Monique Beernink - WaarBenJij.nu 1e maand in Noorwegen!! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Monique Beernink - WaarBenJij.nu

1e maand in Noorwegen!!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

01 Februari 2009 | Noorwegen, Oslo

Voor de mensen die met smart zitten te wachten op een nieuw verhaal, bij deze!! :):)
Inmiddels zit ik nu een maand in Noorwegen wat aan de ene kant heel kort lijkt maar voor mij voelt het alsof ik er al een hele tijd zit. Alles lijkt normaal alsof het nooit anders is geweest… Het werken buiten bevalt me wel maar is ook zeer vermoeiend, om 19.00 uur vallen standaard mijn ogen bijna dicht. Ik moet van mezelf wakker blijven want anders slaap ik ’s nachts niet. Moet zeggen dat ik eigenlijk nog niet een nacht heb geslapen tot de wekker ging, meestal ben ik nog wel 1 of 2x wakker… Verder versta ik nog steeds geen enkel woord van dat Noors daarentegen gaat dat met het Portugees een stuk beter.

Qua weer is het de afgelopen maand erg afwisselend geweest met zonnige dagen, dagen met sneeuw en regendagen!! De temperatuur is hier tussen de -10 en 6 graden geweest, maar meestal is het rond het vriespunt… Om toch ook weer de laatste mensen ervan te overtuigen dat het niet in heel Noorwegen -20 is. Een nadeel is dat het zoveel sneeuwt waarna het weer gaat dooien waardoor de sneeuw in ijs veranderd, ik ben ook al 4x gevallen waarvan 2x met paard en 2x zonder paard. 1x was ik zelfs al naar een kwartier zeiknat (het ijs was een beetje waterig)…

Verder moet ik zeggen dat ik al steeds meer op de hond begin te lijken, het punt is alleen dat hij zwarte vlekken heeft en ik blauwe vlekken!! Op mijn benen zitten er verschillende, al zijn ze wel een stuk kleiner dan normaal met voetballen. Bijna had ik ook nog een blauw oog en een blauwe arm. Gelukkig kwam de ketting niet hard genoeg tegen mijn hoofd aan en beet het paard niet hard genoeg in mijn arm waardoor het alleen maar gevoelig was!!! :D:D
De spierpijn die ik in het begin had is allang weggetrokken, de spieren in mijn nek en schouder, zitten al een tijd zo vast als een deur waardoor ze pijnlijk beginnen te worden en heb ik denk ik mijn linker elleboog overbelast ofzo want die voelt ook niet heel fijn aan… Voor de rest gaat alles prima en ben ik gewoon gezond, ik drink alleen veelste weinig en eet veel!!! Desondanks heb ik toch mijn riem een gaatje strakker moeten doen want anders zakt de broek heel de tijd van de kont!! :D:D

Van de week vroeg Jens of ik hem even wilde helpen in het boothuis. Heeft ie daar een vette speedboot in staan, nou dat gaat wel wat harder dan jouw bootje (10 km/u), Esther, op jouw vakantie. Deze kan zo’n 80 km/u halen. Verder staat er een heel assortiment aan watersportartikelen. Maar goed ik moest hem helpen, de boot wordt aan de voorkant met een lier omhoog getakeld, of ik hem ff iets omhoog kon draaien zodat ie goed lag. ALLE MENSEN MINA, dit was echt een onmogelijke taak!!! Vraagt ie ook nog doodleuk of het soms zwaar is!?!?! Ik moest echt men hele lijf in de strijd gooien om die boot iets omhoog te krijgen na 5 minuten waren mijn armen (nou ja, eigenlijk alles) pap!! Gelukkig was het ver genoeg.
Verder ben ik maar weer ff naar Risor-city geweest, heb ff een paar filmpjes gekocht en natuurlijk iets lekkers. Dit keer ben ik de heen en terug met de bus gegaan en had ik in een keer de goede bus!! Dat was de vorige keer wel anders, toen had ik pas bij de 3e bus de goede!!!

Eigenlijk gaat alles z’n gangetje en heb ik eigenlijk niks boeiends verder te vertellen, dus stop ik er maar mee!!! :):)

Greetzzzzzzz


  • 02 Februari 2009 - 09:34

    Liset:

    Heeeee,
    Ik dacht laat ik maar weer even op je site kijken!;) Leuk hoor! Haha Esther vertelde al dat die moeder nogal voorzichtig is met het kindje. Irritant..
    Fijn dat het je verder wel naar je zin hebt, afgezien dan van het vallen, blauwe plekken etc. Veel plezier nog! :)
    Xx Liset

  • 03 Februari 2009 - 17:24

    Judith Westervelt:

    Hej Monique! Het was er elke keer bij tussendoor geschoten, maar vanaaf heb k dan eindelijk je verhaaltjes eens gelezen :) En moet zeggen dat was echt geen plicht, je schrijft leuk! Ook goed om te horen dat alles goed gaat (behalve dan je blauwe plekken en spierpijn :S maar daar kom je vast en zeker ook overheen aangezien je je er met voetbal ook altijd doorheenslaat;)) Succes nog verder met de horses! Groetjes Judith

  • 06 Februari 2009 - 06:15

    Sanne:

    Haha. wat een leuk verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Monique

Actief sinds 24 Dec. 2008
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 14222

Voorgaande reizen:

10 April 2018 - 19 April 2018

New York

03 Januari 2009 - 08 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: