Directeur Monique :) - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Monique Beernink - WaarBenJij.nu Directeur Monique :) - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Monique Beernink - WaarBenJij.nu

Directeur Monique :)

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

16 Januari 2009 | Noorwegen, Oslo

Woensdag was de grote dag, nl. dat ik al naar anderhalve week de directeur van stal Bjerkheim was… Jens zag ik mijn een natuurtalent, wat natuurlijk wel logisch is gezien mijn ervaringen met paarden…. :D :D
De dag begon dan ook al heel vroeg, om 6.20 uur stond Jens naast mijn bed om ff mede te delen dat hij naar het ziekenhuis ging om dat zijn vrouw weeën had gekregen… Moet zeggen dat ik voor die tijd al wakker was geworden van de herrie die ze fabriceerden… Had dat niet ff een paar uur kunnen wachten??? Nou nee dus!!!
Om 7 uur was het eindelijk weer rustig in huis en had ik nog een uur tot mijn wekker ging… Helaas ging die dan ook heel snel en was het tijd om te beginnen, ik hoopte maar dat alles goed ging en dat ik niet vertrapt werd door zo’n paard. Ik kon op niemand terugvallen…
De hele dag had ik me al afgevraagd of de baby al was geboren tussen 18 en 19 uur kwam Jens thuis met de mededeling dat Evilainne om 15 uur was bevallen van een gezonde dochter!! Ze heet Jasmin (weet alleen niet of je het ook zo schrijft!!)…
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk al vanaf dag 1 wist dat het een meisje werd en dat ze zo ging heten maar ik moet jullie natuurlijk ook elke keer weer iets nieuws laten lezen!! :P

Vandaag heb ik voor het eerst gereden in een dikke vette 4-wheeldrive Jeep (automaat)… Ik had nog nooit in een automaat gereden dus dat was wennen. Laat het nu net ook vandaag gaan sneeuwen waardoor er zo’n 10 a 15 cm sneeuw was gevallen. Nou ik kon men lol wel op (NOT!!). Door mijn ervaringen met sneeuw in NL (lekker doorglijden en slippen, nou ja jullie kennen het wel) was ik er helemaal niet op gerust om heuvel op en heuvel af te rijden met ook nog eens van de die leuke s-bochten…
Het viel me erg mee, schijnbaar zijn de auto’s hier op gebouwd en ik ben heel aangekomen… Toen begon eigenlijk het moeilijkste: de auto in de garage zetten (waar alles omheen was volgepakt en waarvan de ingang iets te smal is)…. In ieder geval voor mijn rijkunsten waardoor ik de spiegel er bijna af rijd, gelukkig is ie flexibel en is hij blijven zitten… :S

Verder kan ik zeggen dat ik mijn draai steeds beter begin te vinden en dat na een langzame vermoeiende 1e week, de 2e week eigenlijk voorbij is gevlogen… Ik moet zeggen dat ik nog bijna elke avond wel ff gezellig met men zussen heb zitten kletsen op MSN (natuurlijk ook met andere mensen, voordat ze zich achtergesteld voelen!!) wat ik ook wel erg fijn vond.

Maandag ga ik eens lekker mijn verdiende geld lekker uitgeven. Ik heb dan vrij, dat zou eigenlijk vandaag zijn maar ja Evilainne ligt nog in het ziekenhuis dus dat kwam allemaal niet zo goed uit… Morgen moet ik een half dagje van 8 tot 12 en dan lekker relaxen… Zondag nog ff werken...

Beste mensen dit was het weer voor vandaag!!!

Mazzolos

  • 17 Januari 2009 - 14:36

    Esther:

    hihi k voel me zeer vereerd ;):P dat ik toch nog een rol speel in het kleine Nederlandse dorp Aalten :D(H)(K)

    En wat ik er nog meer uitberijp is dat je straks thuis gaat komen en daarna een eigen paardenpension kan gaan openen wanneer je NU al eigen baas bent daarzo!Pas maar op zometeen bevalt het hem zo goed dat hij op vakantie gaat en jou daar laat zitten ploeteren met die leuke paardjes in de sneeuw :P

    Ik zou zeggen op naar week 3 ;)

  • 17 Januari 2009 - 14:36

    Esther:

    ohja nu hebben we thuis ook een cam ;):P coowl he? inclusief een microfoon!!

  • 22 Januari 2009 - 16:30

    Esther:

    ahhhhh :) sweet! behalve die broek over haar trui.. een beetje jammer.. :P

  • 24 Januari 2009 - 18:55

    Renate:

    Hoi Monique,
    Wat leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt daarginder!
    En begrijp ik het nou goed: wordt die schuur die vorig jaar gebouwd is bij jullie, binnenkort een paardenstal??? Wel fijn dat je zoveel wei om het huis hebt...
    Werkse nog daar, en ik lees vast nog wel eens vaker je belevenissen, want het is best leuk!
    Groetjes,

  • 24 Januari 2009 - 19:30

    De Buuf:

    Hallo direkteur Beernink.
    Wat leuk om te lezen dat je het naar de zin hebt. Beetje direkteur spelen,vroedvrouw en coureur. Dat lijkt me wel goed te komen met jouw. Of moeten we je al aanspreken met U??
    Ja, je weet maar nooit? Misschien moet je dat hier ook eens proberen en dan ......
    Groeten van de buuf.

  • 27 Januari 2009 - 20:18

    Hallo Monique :

    het gaat goed daar lees ik en dat je heel goed met de paarden kunt om gaan en heb je ook op een paard gereden of mag dat niet gr van lidy en opa en oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Monique

Actief sinds 24 Dec. 2008
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 14220

Voorgaande reizen:

10 April 2018 - 19 April 2018

New York

03 Januari 2009 - 08 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: