Weekend!!!! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Monique Beernink - WaarBenJij.nu Weekend!!!! - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Monique Beernink - WaarBenJij.nu

Weekend!!!!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

12 Januari 2009 | Noorwegen, Oslo

Yow, yo, yo!!

Hier weer een berichtje… Let niet op spel- en/of stijlfouten ik heb nl. geen zin om alles 3x over te lezen en alle fouten eruit te halen… Ik zit niet meer op school dus mag ik dat nu eindelijk zelf beslissen!!! Nederlands is altijd met goedste vak op school geweest dus mocht je het verhaal niet helemaal snappen, moet je maar je fantasie gebruiken en er eventueel zelf een leuk verzinsel van te maken!!! Is goed voor je creativiteit :P…

Yes, zaterdag was het zover!! Wat dan zullen jullie denken er was toch niks bijzonders. Nou nee dat klopt maar ´s middags begon mijn weekend!!! Eindelijk ff lekker niksen en ik moet zeggen dat beviel me wel… Ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om foto´s te maken… Ik heb er nog maar een paar op internet gezet, daar kan ik momenteel maar 10 opzetten daarna moet ik betalen om er meer op te zetten. Ik had nog geen zin om dat nu allemaal te gaan doen!! `s Avonds hoef ik eindelijk geen wekker te zetten… Ben zondagmorgen al om 7 uur wakker alleen na een plaspauze ben ik weer lekker in bed gaan liggen om er vervolgens om 11 uur weer uit te komen… Ik heb eerst ff een boterham gegeten en vervolgens gekletst met Evilainne en foto´s gekeken, ondanks onze taalbarrières begrijp ik haar steeds beter (al snap ik nog steeds lang niet alles hoor, lastig hoor dat Portugees!!). ’s Middags ben ik ff naar de bushalte gewandeld om te kijken hoever dat was en hoelaat de bussen rijden…Na een half uur was ik daar eindelijk, ik heb onderweg rustig aan moeten doen want het was ontzettend glad en dat bult op en weer af… Toen ik weer terug ging heb ik ff een zijpad genomen en de bossen in gegaan tot er een ijspad verscheen ben ik maar omgedraaid. De laatste paar meters voor huis nog bijna op men bek gegaan, kon me nog net staande houden!!! :):)
Oh ja, gisteravond nog in een bar (waar Jens altijd naar toe gaat) geweest, de gemiddelde leeftijd was ongeveer 40+… Daarna zijn we wezen eten bij de Chinees, voor zover je het een Chinees kunt noemen…Ik heb weinig Chinese gerechten op de kaart gezien, hahahahaha. Wat dat betreft ga ik gewoon liever bij de Chinees in Aalten eten.

Gezin
Op MSN vroegen sommigen wel eens in wat voor een gezin zit je dan?? Dus om iedereen een beeld te geven zet ik het maar hier neer. Jens is een man van ongeveer 50 en is pas weer getrouwd met Evilainne. Zij komt uit Brazilië en woont nu samen met hem in Noorwegen. Jeanette is een dochter van Jens en komt om het weekend bij hem, doordeweeks woont zij bij haar moeder. Verder leven er in het huis nog 3 katten en een hond. Het is er eentje van de 101 dalmatiërs dus daar zijn er nu nog maar 100 van. Binnen nu en ongeveer 2 weken wordt het gezin uitgebreid met een baby!!

Food, food and drank!!!
Als je denkt aan eten in Noorwegen, denk je al snel aan vis, wild, enz…Qua eten lijkt het wel of ik in Italië of China zit. Volgens mij heb ik alleen nog maar Spaghetti en/of rijst gegeten!!! Hahhahahah. Ik ken wel enkele mensen die ik niet zou aanraden om bij dit gezin te overnachten :P ;). Qua vlees zit je hier goed gebakken. Waar bij ons 1 stuk vlees voldoet, vragen ze hier of je 1 of 2 karbonades wil of je krijgt 2 soort van Frankfurters met een halve (kleine) schnitzel en een gebakken ei, dit te samen met penne en rijst…. Een heel bord vol en dan ook nog vragen of ik meer wil, man ik ontplof als ik alles op heb. Aan toetjes doen ze geloof ik niet, heb het in ieder geval nog niet meegemaakt… Ze drinken bij alle (2) maaltijden. Behalve melk en alcoholische dranken heb ik nog geen drinken zonder bubbels gezien. Als tussendoortjes eten ze hier veel fruit. Evilainne (vrouw van Jens) zorgt ervoor dat iedereen aan z’n vitamientjes komt. Net als thuis wordt er aan gedacht dat ik ook eens een stuk fruit neem. Er wordt hier weinig gesnoept wat voor mij helemaal niet verkeerd is. Heb dan ook nog maar weinig snoep gegeten, heb alleen de zak met snoep leeggemaakt die in had gekregen van Sinterklaas maar ja daar zaten misschien nog 10 snoepjes in. Men zakje met Mentos ligt nog bevroren boven…

3 dagen later……
Inmiddels heb ik ook mogen kennismaken met de aardappel, ze eten het alleen niet met jus maar met een soort van satésaus ofzo. Het smaakt in ieder geval prima!! Tip: als je vlees over hebt maar er zit te veel saus aan, spoel je ze gewoon af onder de kraan en leg ze vervolgens op een bord voor in de koelkast (zo doet Jens dat!!). Ik heb dat zo nog nooit meegemaakt en moest er eigenlijk heel hard om lachen heb me maar ingehouden… Verder heb ik in totaal al zo’n 10 hotdogs op in 3 of 4 dagen, dat is mijn middageten…Een lange knakworst opgerold in een kleine pannenkoek (daar lijkt het op), ook dit smaakt weer verrukkelijk!!!

Internet
Ze hebben het hier goed voor elkaar met dat internet…. Vanaf 17 uur kun je gratis internetten en in het weekend nog eerder, in ieder geval dat zeggen ze… Het is alleen erg jammer dat er maar 1 persoon tegelijk op internet kan… Dus delen Evilainne en ik maar, ik kan rustig internetten van 5 tot 8 uur daarna moet ik hem afstaan omdat zij dan kan kletsen met haar vrienden/familie in o.a. Brazilië. Dus mocht je een keer zin hebben om te kletsen, rond die tijd ben ik online. Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind als ik weer een ff kan kletsen met iemand uit NL. Gewoon kletsen, ouwehoeren, gein en gek doen zonder alles te moeten vertalen en er over na te moeten denken…

Vrije dagen en geld
Ik heb ook maar eens gevraagd wanneer ik mijn vrije dag heb… Aangezien ik al vanaf het begin aan het werk ben en ik echt zin heb in mijn eerste dagje niks… Als alles goed gaat (dat wil zeggen zolang zijn vrouw niet bevalt) moet ik zaterdagochtend nog werken en daarna heb ik vrij tot maandag... Ik dacht als ik toch aan het vragen ben, vraag ik ook maar gelijk hoe dat zit met het geld… Ik krijg wel te verstaan 850 NOK per week (ongeveer € 100,-). Aangezien in momenteel niet veel hoef uit te geven, eigenlijk niks kan ik een beetje sparen om daarna leuke dingen te gaan doen… Wil in ieder geval naar Oslo voor de rest zie ik het nog wel…

Sporten
Ik moet zeggen dat ik het wel mis om ff lekker tegen een bal te knallen…Volgens Jens kon ik gewoon met de paarden gaan joggen. Zij gaan nl. elke middag een uur lopen in zo’n loopmachine waardoor de conditie van het paarden goed blijft en/of verbeterd… Dit kan je op verschillende snelheden zetten, dus van wandelniveau tot stevig joggend om de 15 min draait hij om anders worden de paarden duizelig en vallen ze om (nee hoor, heb geen idee waarom precies maar kan me voorstellen dat het prettiger is om na de zoveel minuten om te draaien)…Misschien moet ik Anke maar ff zeggen dat ze naar een manege moet gaan met trainen om aan de conditie te werken…Is misschien beter dan de oefeningen die zij kan bedenken, pffff. Ik word er al moe van als ik eraan denk!!!
Ik moet zeggen dat ik het aanbod van Jens maar heb afgeslagen, ik ren iedereen er zo al uit met mijn super conditie :P ;)
Lopen doe ik al genoeg op een dag, dus ben blij als ik rustig op een stoel kan zitten.



  • 13 Januari 2009 - 18:49

    Tassja:

    Ha moon

    Goed om te lezen dat je niet hoeft te verhongeren!!! als je dan als je thuis komt maar weer kunt wennen aan 1 stuk vlees!!
    Fijn dat je tenminste aan je verhaal te lezen het wel naar je zin hebt.
    Oh ja heb nog ff een vraagje? Mag ik jou skie pak lenen? ga nammelijk paar dagen skien!!
    Groetjes ons

  • 16 Januari 2009 - 07:45

    Katje:

    Hey Moon!

    whahahahaha ik moet zo lachen om jouw berichies :p echt moon style!
    Maaruuh..jeetje zeg, wat een idee, joggen met paarden! Super!

    maaruh...nog veel plezier daaro!

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Oslo

Monique

Actief sinds 24 Dec. 2008
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 14217

Voorgaande reizen:

10 April 2018 - 19 April 2018

New York

03 Januari 2009 - 08 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: